Flytta forum / ny adresse

Aktuelle ting angående forum
Svar
roar
Rookie
Rookie
Kontakt:
Flytta forum / ny adresse

Legg inn av roar » 04 apr 2005, 00:21

Heisann !

Nå er forumet flyttet til ny server - og oppgradert til nyeste versjon . Mulig det er en del innstillinger / tillegg jeg ikke har fått med meg - si ifra, så skal det legges inn.

Ny offisiell adresse er http://forum.strand-mfk.org/ , men den gamle vil nok fungere i lang tid fremover!

Roar

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Sted:Tau
Kontakt:

smfk.org............

Legg inn av Arvid » 04 apr 2005, 12:26

Kjempegreier Roar :wink:

Det eneste jeg ser som ikke fungerer helt er linkene til bilder ol. - disse er jo flyttet til ny adresse, mens linken viser til der hvor bildene lå før.
Dette er sikkert noe en må gjøre manuelt, d.v.s. editere hvert innlegg for seg selv ?
Jeg skal se hva jeg kan få gjort når det blir anledning, - er for tiden på jobb :(
Bilde
V.h. Arvid

roar
Rookie
Rookie
Kontakt:

Legg inn av roar » 04 apr 2005, 17:11

Du har temmelig rett i det med bytte av adresser.

Dersom alt ligger i en bestemt katalog, og det ikke er for store filer så kan vi jo legge det opp på gaus sin server, og dermed gjøre det enkelt . Men det blir jo litt slik som "å pisse i buksa for å varme seg" ... :)

Uansett - du har sikkert sett at jeg har fått på plass http://www.strand-mfk.org også, men har ikke fått opprettet tilgang til frontpage og ftp til deg. Men det kommer øyeblikk :)

Roar

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Legg inn av Arvid » 05 apr 2005, 12:55

Har allerede vært inne å justert noen innlegg slik at bildene kommer frem, - går egentlig greit så det er en overkommelig jobb å fikse dette på resten også :wink:
Har fått med meg at hjemmesiden også har skiftet "bosted", - fine ting :wink: Syntes du sa du hadde så mye på gang, - at det kunne ta litt tid, men dette har jo gått med expressfart - godt jobba 8) Kan vi skifte språk på forumet til norsk ? Ser at norsk er valgt i "properties", men teksten er fremdeles på engelsk :roll: Mener BK også hadde litt problemer med å finne ut at det sist vi opprettet forumet.
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Språk...

Legg inn av Arvid » 06 apr 2005, 18:26

Har også valgt "norwegian" som språk i min profil, men fremdeles er allt på engelsk ?
Noen som har en fornuftig forklaring :roll:
Bilde
V.h. Arvid

roar
Rookie
Rookie
Kontakt:

Legg inn av roar » 10 apr 2005, 16:33

Jeg skal se litt på det - har installert norske språkfiler til forumet, ellers hadde ikke valget kommet opp. Mulig det går an å ta en enkel variant ved å slette de engelske filene ? :) Må vel testes en dag...

Ellers ; jeg må se til å få lagt inn ftp-bruker og frontpage-bruker til deg nå, sånn at du har anledning til å oppdatere sidene :-)

Regner med at jeg tar den delen først :)

roar
Rookie
Rookie
Kontakt:

Legg inn av roar » 10 apr 2005, 17:32

Vel.

Da har jeg faktisk fiksa både brukerkontoer til websiden, og norsk språk på forumet :) Vet ikke hva som var galt, men det kan vel heller være det samme :-)

Roar

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Språk mm.

Legg inn av Arvid » 10 apr 2005, 18:11

Se det ja :wink: - nå er jo alt på G :lol:
Jeg ser at jeg må logge meg inn for å få opp FORUM gruppen, den er kanskje ikke tilgjengelig for allmennheten - trenger vel egentlig ikke å være det heller :roll:
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Ubudne gjester.......

Legg inn av Arvid » 25 des 2005, 20:47

Ser ut som det er noen som har veldig stor glede av å registrere seg på forumet, - ofte med "kode navn" og useriøse e-post adresser. Det virker som om dette er utenlandske aktører som ikke har noen interesse ut over det å lage merarbeid for administratorer :x
Det toppet seg nå i julen da en vittigper hadde lagt inn 14 meldinger, - i tillegg til å registrere seg. Samtlige meldinger var helt "bananas" :evil:
Får høre med admin, om ikke det finns en måte å stoppe galskapen på.
Bilde
V.h. Arvid

roar
Rookie
Rookie
Kontakt:

BOT-registreringer, etc

Legg inn av roar » 26 des 2005, 11:30

Da burde det være ordnet, slik at det er svært få automatiserte tjenester som får registrere seg på forumet.. da må de være svært intelligente.. (mulig vi kan få intelligente "samtaler" med dem også, da.. i motsetning til postene som er kommet inn)

Ser også at jeg har forsømt det med oppgradering av forumet - det er noe som en alltid kommer til å grue seg til... ) - Skal se om jeg får oppdatert til siste versjon om ikke alt for lenge.. :)

Roar

Svar